Friday, August 12, 2005

BBC Food

Igår lagade jag en kalasfin fläskfilérätt (örtgnuggad, ugnsstekt med rödlök och två såser) från BBC Food's hemsida, som är nästan lika bra som TV-kanalen. Här är receptet.

Rekommenderas varmt! Fast, obstinat som jag är, kunde jag ju inte hålla mig till receptet utan lade till röd paprika i ugnsformen för de blir så himla söta och läckra, och jag hade crème fraîche och en skvätt konjak i ädelostsåsen (konjak+ ädelost = super) istället för double cream.

Jag skulle nu kunna fortsätta dela med mig av min iver över BBC Food, men Anna på Modernista har redan gjort det bättre (fast med sin egen iver.. på många sätt liknar den dock min..). Läs hennes inlägg!

PS. En annan bra matsite, som dock nästan inte hade några fläskfilérecept, är Epicurious. Spana in den med!

1 comment:

Elin said...

Tyvärr så har jag inte tillgång BBC Food-kanalen men jag gillar deras mattidning väldigt mycket. Tack för påminnelsen om att bevaka deras sajt!