Monday, May 16, 2005

Har BBB en panic button?



Uppkopplingen har varit knackig alltför länge, jag slog en signal (många om man räknar med telefonkön) till BBB Support. Trevlig tjej svarade, nej, det var inget reparationsarbete på stationerna, allt skulle vara i sin ordning. Var jag SÄKER på att lådan satt i förstajacket? Jahaja, men vi gör en felanmälan då. Har du ett mobilnummer?

En kvart senare piper det till i mobilen och BBB meddelar att de har åtgärdat problemet. Hur GÖR de?
Jag tror på en panic button. Ringer någon och klagar så trycker de på en röd knapp som krämar på ordentligt med bandbredd till den klagande, som tystas tillfälligt. Eller permanent, vad vet jag. Man kan ju hoppas.

4 comments:

Sanna said...

Och Boxer har nog också en sådan knapp. Igår fick vi plötsligt inget ljud från vår digitalbox. Den trevliga norrlänningen på kundtjänsten sa bara: "Ingen fara, vi skickar bara nya signaler till dig så ska det lösa sig". Fixat!

pelle said...

Emellertid får man tidigt i utbildningen lära sig att man INTE SKA TRYCKA PÅ DEN RÖDA KNAPPEN!

Du hade tur, Rebecca!

Håkan said...

Mitt liv är lite knackigt från tid till annan. Vet någon var den röda knappen sitter för sånna saker?

Rebecca said...

That I know not. Prova naveln...